nedjelja, 9. siječnja 2011.

Automobili budućnosti

Automobili budućnosti

Protekle tri godine, LA Auto Show Design Challenge poziva renomirane proizvođače da se udruže u stvaranju vizije automobila budućnosti. Svaka godina bila je tematski određena, a ovogodišnje natjecanje nosilo je naslov “Robocar 2057”. Osnovni zadatak je pokušati dočarati dizajn automobila 50 godina u budućnosti s posebnim naglaskom na ekologiju i očuvanje okoliša.

Audi Virtuea Quattro



Audi Virtuea
Audi Virtuea
Virtuea nam dolazi iz Volkswagen / Audi dizajnerskog studija u Kaliforniji. Iza mahunaste kupole, koja odmah upada u oči, krije se nažalost samo jedno sjedalo. Vjerojatno zato jer je zamišljeno da užitak vožnje u njemu vozač ne bi trebao dijeliti ni s kim.
Zgodno ali nepraktčno. Bitnija stvar od toga bio bi njegov pogon na hidrogenčiji je jedini  nusproizvod voda. Priroda će mu sigurno biti zahvalna. I za kraj jedna inovacija. Virtuea će izvana moći mijenjati na stotine boja i kombinirati ih sa raznim uzorcima kako bi se što bolje uklopila u okruženje oko sebe.

GM OnStart ANT




Iako ANT izgleda kao pakiranje vrhnja za kavu, GM ističe da je ono vrlo pametno vozilo, odnosno automobil, odnosno mi bi ga radije nazvali "tetrapak". No da ne bi otišli u velike dileme, ocjenu dizajna prepuštamo vama i bacamo se na njegove cool mogućnosti.
"Mrav" bi sa svojim senzorima trebao moći "osjetiti" promet čak tri kilometra oko sebe i prema tome reagirati na odgovarajući način. Maksimalnu pokretljivost omogućuje mu poseban "Nanorb" sustav kotača koji se mogu okretati u svim smjerovima.

Mazda MotoNari RX



Mazda MotoNari RX
Mazda MotoNari RX
Mazda je svojom vizijom u budućnost očito otišla malo dalje od pedeset godina predstavljajuću nam vozilo za koje se ne može reći da nije cool jer to svakako je, ali je ipak i malo nadrealno. Totalno nevjerojatan dizajn ima podršku i u nekim luđačkim idejama za uspješno prometanje.
Radi se o ideji da bi pri kupnji ovog čuda uz njega dobili i posebno odijelo koje će vam pomoći da "osjetite" cestu. Odijelo se sastoji od milijuna sićušnih receptora koji će električnom simulacijom potaknuti određene skupine vaših mišića na djelovanje ovisno o uvjetima na cesti.

Honda Power Four


Honda Power Four
Honda Power Four
Pokretan solarnom energijom, Hondin koncept se orijentira na privatnostpojedinog putnika i njegovu želju o krajnjoj destinaciji. Ovo sigurno zvuči malo nejasno ali radi se o sljedećem. Kako se koncept zapravo sastoji odčetiri manja i međusobno nezavisna vozila, pri dolasku na krajnju destinaciju svakog od njih možete, zajedno sa putnikom unutra jednostavno odbaciti od sebe tako da svatko može nastaviti dalje svojim putem. Punicu naravno možete odbaciti i na samom početku putovanja bez da je išta pitate. Kul, zar ne ?!

Mercedes-Benz SilverFlow



Mercedes SilverFlow
Mercedes SilverFlow
Mercedesov koncept se pak brine o tome da ne zauzima puno mjesta na parkingu. Dok se vozite sve je u normalnim dimenzijama, a nakon parkiranja dovoljno je pritisnuti gumb i počinje cirkus. Auto mijenja dimenzije po širini, dužini i visini.
Sužava se i skraćuje a ono najdramatičnije je da se "stapa" sa asfaltom i postaje poput palačinke. Sve to kako bi minimalizirao prostor koji zauzima, odnosno oslobodio mjesta za druga vozila i prolaz za pješake.

Toyota Biomobile MECHA



Toyota Biomobile
Toyota Biomobile
Imajući na umu da će zagađivači uvijek biti prisutni u atmosferi, inženjeri u Toyoti pristupili su viziji budućnosti na nešto drugačiji način. Ovaj koncept će naime imati sposobnost izvlačenja štetnih tvari iz zraka i njihova pretvaranja u energiju za pokretanje vozila. Osim te fantastične ideje treba istaknuti i upotrebu nanotehnologije koja će omogućiti da se vozilo širi ili skuplja ovisno o potrebama. Isto vrijedi i za kotače.

Volkswagen SlipStream



Volkswagen SlipStream
Volkswagen SlipStream
Zadnji ali sigurno ne i posljednji je Volkswagen SlipStream, pobjednik ovogodišnjeg natjecanja. Pokreće gasolarna energija, a odlikuje ga mogućnost promjene položaja. Kada ga vozite po uskim gradskim ulicama i provlačite se kroz bezbrojna vozila SlipStream će se podići uspravno kako bi lakše mogao manevrirati, a kada ste na otvorenoj cesti on će se polegnuti radi postizanja što boljih aerodinamičkih svojstva i brzine od 400 km/h.

Nema komentara:

Objavi komentar