Čija je to guza?
U jednom od šest spotova Hrvatske turističke zajednice pojavljuje se kadar u kojem kamera prati liniju preplanulih ženskih nogu, stražnjice u bikiniju i dijela leđa. Predsjednica Vlade izrazila je negodovanje i prozvala spotseksističkim, smatrajući da taj kadar nije primjeren i da ne spada tamo. I dok feministice podržavajuanti-guza inicijativu, njena vlasnica Jelena Glišić u tom spotu ne vidi ništa sporno.
U vremenu kada se i Playboy gasi jer je golotinja postala svima lako dostupna, od RedTubea i kućnih videa, preko polugolih manekenki koje svakodnevno gledamo u reklamama za donje rublje, pa do cura kao što je Nives Celzijus koje samo čekaju priliku da se skinu, pitamo se čemu toliko čuđenja oko jedne lijepe stražnjice? Lako su nam dostupni Internet, filmovi sa sitnim crvenim kružićem i brojem 13 koji se puštaju na javnim i komercijalnim televizijama u relativno pristojno vrijeme, reklama nauljene Eve Mendes u Calvin Klein trapericama i da ne nabrajamo dalje... A ono što nam je stalno i svaki dan dostupno kroz mainstream medije više ne može biti tabu!
Da stvar bude bolja, junakinja naše priče –guza – nije gola u reklamnom spotu nego obučena u bikini. Koliko nam je poznato, žene još uvijek nose na plažama kupaće kostime, kao što je to bio slučaj i 1907. godine kada je plivačica i filmska zvijezdaAnnette Kellerman uhićena na bostonskoj plaži zbog nošenja uskog jednodijelnog badića, koji je kao kupaći kostim za žene postao prihvatljiv tek 1910. Zahvaljujući sudjelovanju žena u olimpijskom plivanju, 1913. dizajnirani su prvi funkcionalni dvodijelni kupaći kostimi. Hollywood je objeručke prihvatio taj trend pa su ranih 1940-ih dvodijelni kupaći kostimi postali česti na američkim plažama – nosile su gaAva Gardner i Lana Turner, a proslavile pin-up djevojke Rita Hayworth i Esther Williams, koja je u filmu Neptune's Daughter nosila kostime provokativno nazvane Double Entendre i Honey Child.
No pravi bikini predstavili su 1946. FrancuzLouis Réard i modni dizajner Jaques Heim u Parizu kao 'najmanji kupaći kostim', ali nisu mogli naći model koji bi nosio njihovu kreaciju. Na kraju su angažirali striptizetu iz Casino de Paris Micheline Bernardini no nije trebalo puno čekati da ga žene počnu nositi i na plaži.
Da, mi žene volimo svoje tijelo, a volimo i svoje guze! Feministkinje koje su pokrenule spomenutu anti-guza inicijativu mogle bi se malo pobliže upoznati s drugim valom feminizma koji je od početka 21. stoljeća, hvala mu na tome, proizveo okružje u kojem žene mogu uživati u vlastitoj seksualnosti, kao i parodijama grubog seksizma (što u našem kroativnom primjeru ipak nije slučaj!). Da stvar bude zanimljivija onima kojima smeta guza, British Women's Institute 1999. izdao je kalendar u kojem su njihove članice pozirale gole.
I da brzinski preletimo kroz povijest – pop-ikona Marilyn Monroe postala je slavna upravo zahvaljujući svojim ženstvenim oblinama; Goldie Hawn je 1990. u filmuBird on a Wire bez problema pružila Mel Gibsonu fascinantan pogled na svoju stražnjicu kada joj je vjetar podigao rozu suknju dok se penjala ljestvama; Jennifer Lopez taj je dio svog tijela učinila planetarno popularnim i rekla 'zbogom' svim mršavicama pa su se neke od njih u Hollywoodu, ironije li, odlučile na kiruršku ugradnju implatanata; 'džepna Venera' Kylie Minogue ponosno je plesala u svojim zlatnim vrućim hlačicama; a Eva Mendes je nedavno dovela i do prometnog kolapsa u New Yorku osvanuvši na Calvin Klein reklamama.
Naša kultura danas pretpostavlja medijski obrazovanu publiku, koja je prošla tornada kao što su Madonna, Demi Moore uStriptizu ili Eva Herzigova u reklami za wonderbra i koja će znati prihvatiti šalu, prepoznati granicu između dobrog ukusa i porno-šika te, napokon, shvatiti da danas svakom pokazivanju sisa i guze u medijskom prostoru nije cilj izazvati seksualno uzbuđenje kod gledatelja! To što neki takve proizvode doživljavaju kao ženomrzačke i iskorištavajuće, to je njihov problem.
I kao što bi rekla legendarna Marilyn Monroe:'My ass is what it should be – the best!'
Nema komentara:
Objavi komentar